sobota, 20 lipca 2013

Skoki, Cordeo.




Witajcie.


Może zacznę od tego, że dziś byłam w kinie (nie, że się chwalę czy coś xD) na filmie "Jeździec znikąd" i jestem szczerze zakochana w tym filmie ! <3
Każdy kto lubi westerny, w których coś się dzieje, do tego z nutką humoru - POLECAM ! :)
A Johnny Depp jest jednym z najlepszych aktorów na calutkim świecie ! Zaraz obok Viggo Mortensena <3








SKOKI 





 Dlaczego chcę poruszyć ten temat ? Bo chcieliście :) 


Ale nie napisze Wam JAK skakać, JAK jeździć.
Napisze Wam, że nie jeżdżę na tyle dobrze, nie skacze na tyle dobrze by udzielać Wam jakichkolwiek rad jeśli chodzi o skoki.
Kiedy będę mogła to zrobić ? Kiedy razem z Pampkiem pojedziemy w dobrym stylu parkur 90-100 cm. Ale za nim to nastąpi czeka nas wiele, wiele pracy. Ja nad swoim dosiadem, Pampek nad swoją techniką, odwagą. Nie chce wymagać od Pampka więcej niż może, dlatego wysokie parkury (o ile jeśli będziemy :)) będziemy pokonywać grubo za kilka lat :)




Wiem, że ten koń da radę. Przy odpowiednim treningu z odpowiednim jeźdźcem już teraz latałby na zawodach. Lubi skakać, ale to efekt pracy. Ten koń po prostu się boi przeszkód. Trudno jest go puścić w korytarzu, bo on się boi. Pode mną ma tą odwagę, ma kogoś, kto go poprowadzi, podpowie, pomoże. Szkoda, że tak rzadko udaje mi się dać mu tą pomoc... 





Ale....
ciesze się, że Pampek trafił do mnie. Nie chodzi w małym sporcie, nie ma dobrego jeźdźca, trenera, dobrych warunków do trenowania. 
Ma mnie, kogoś z kim wspólnie może się rozwijać :) 







Mogę Wam napisać jak wygląda NASZA jazda skokowa :)

Oczywiście zaczynamy od porządnej rozgrzewki. We wszystkich chodach, do tego wolty, przejścia. Następnie drągi w kłusie i jeśli mamy ustawione w galopie :) Potem skoki :)
Każda jazda wygląda inaczej. Raz skaczemy pojedyncze przeszkody, wyższe-niższe, szersze itp. innym razem szeregi gimnastyczne. Ale zawsze kończymy na czymś co koń zrobił dobrze.





JAZDA NA CORDEO.


Jeśli chodzi o to to mogę COŚ się o tym wypowiedzieć :)
Aktualnie możemy sobie pozwolić na jazdy na cordeo, tereny.... no w sumie prawie wszystko :)
Ale to wynik pracy. 





Od czego zacząć naukę jazdy na cordeo ? 
Po prostu zakładamy koniowi ogłowie/kantar, cordeo, wsiadamy na niego i próbujemy.
Na początku sam stęp, zatrzymywanie, ruszanie, skręcanie. Nie zaczynajcie od niczego trudnego bo Wam nie wyjdzie ;)
Dużo chwalenia konia bo to ważne :) 

Jak Pampek chodzi na cordeo ?
To koń, który chodzi na dosiad i głos (nie wstydźcie/bójcie się mówić do konia, to bardzo pomaga w pracy z nim! :) )
Linka (cordeo) gdy jeździmy jest zawsze luźna, gdy chcę by zwolnił lub się zatrzymał po prostu naprężam linkę, do tego komendy głosowe :)
Gdy skręcamy, np. w lewo oprócz tego, że działam dosiadem (chyba nie musze pisać jak to wygląda? xD) przesuwam luźną linkę w lewą stronę. Dlaczego ? Gdy koń dobrze nie odczyta naszego dosiadu zawsze pomoże mu linka :)
  





Na cordeo można z koniem zrobić naprawdę dużo ! :)
Ujeżdżenie, skoki... :) 
Ale do tego trzeba dużo pracy ;) 






Teren na cordeo ?
TYLKO i wyłącznie wtedy, gdy dobrze panujecie nad koniem w terenie nie tylko na wędzidle ale i również na zwykłym kantarze czy halterze. To bardzo ważne, bo taki teren zamiast przynieść radość stanie się bardzo niebezpieczny.
Wyobraźcie sobie, że macie pod sobą półtonową maszynę, która pędzi jak opętana przed siebie, a Wy nie możecie jej zatrzymać bo macie w rękach tylko linkę na jego szyi. M A S A K R A jednym słowem.




Także uważajcie, koń to tylko zwierzę, nigdy nie przewidzicie co się stanie, co zrobi.
Ja zawsze dobrze najpierw zastanawiam się zanim pojadę w teren na cordeo. Czy Pampek będzie posłuszny, czy nie ma za dużo energii, gdzie pojechać by było bezpiecznie.






Także jazda na cordeo nie jest trudna, ale wymaga myślenia ;-)






A ja uciekam coś zjeść.
Przez cały dzień zjadłam miskę płatków no i dopiero teraz zrobiłam się głodna :)
Tak, trzeba być mną.











Papatki :*






5 komentarzy:

  1. O, jak film fajny, to też się na niego wybiorę :)
    Miło, że macie takie ambitne pany, nam wszystkim będzie miło oglądać Was kiedyś na takich wysokich parkurach :D
    Czy Pampero miał już za sobą pierwsze skoki, kiedy go kupiłaś, czy z tobą skakał po raz pierwszy? Mogłabyś napisać w jaki sposób nauczyłaś młodego konia skakać?
    Pozdrawiam ;)
    cathsmodelhorses.blogspot.com
    PS. Z fotobloga uciekłaś tutaj, więc życzę, żeby chociaż tu nie dopadli Cię hejterzy i głupie, zazdrosne dzieciaki. Ale uważaj, bo takie ataki (nawet na blogach) zdarzają się osobą dużo mniej popularnym od Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dokładam się do tego ,,PS,, :D
      I nie wiem jak ty to robisz ale tak fajnie to wszystko opisujesz że JA co nie lubię w ogóle czytać codziennie wchodzę zobaczyć czy dodałaś nowy post :)
      I nawet dzięki tobie założyłam swojego bloga :) Wiec jesteś moim idolem :P:D
      Jak będziesz mieć czas i chęć to wejdź na mojego bloga :)
      kochamzycietakimjakimjest.blogspot.com

      Usuń
  2. Też byłam 20 lipca w kinie na tym samym ;) Genialny ten film <3
    Śliczne zdjecia, fajnie opisujesz wszystko ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog!
    Zapraszam na mojego: http://niagarahorse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tak patrze to widzę, że mam 17 lat!
    A tak na prawdę ile masz? xD Tak z ciekawości :D

    OdpowiedzUsuń