niedziela, 13 marca 2016

Pytania i odpowiedzi, cz.1

Czas zmierzyć się z Waszymi pytaniami i przy okazji "świętuje" 100 tys wyświetleń na moim blogu :)

1.  Od kiedy masz Zuzię? Czy chciałabyś, żeby np.: Pampero pokrył jakąś klacz (gdyby był ogierem)? Co byś zrobiła gdyby Zuzia była w ciąży? Chciałabyś mieć Araba, Fryza?

Zuzię kupiłam drugiego września, w tym roku minie 3 lata jak jest u mnie :) Pampero nie nadaje się na ogiera, bo nie ma nic dobrego do przekazania. To jaki jest to tylko i wyłącznie efekt pracy. Więc raczej nie chciałabym (gdyby był ogierem), żeby pokrył jakaś klacz. Jeśli Zuzia byłaby źrebna to na pewno nie byłaby to padokowa wpadka, a przemyślana decyzja (w okolicy nie ma żadnego ogiera), a co za tym idzie - cieszyłabym się i robiłabym wszystko, żeby było ok z Księżniczką i maluchem. Mogłabym mieć araba, fryzy mi się nie podobają ;)

2. 
CZy jeździsz na Zuzi i czy mozna jeździć na szetlandach

Pytasz czy stwierdzasz? :)
Nie jeżdżę na Zuzi. Małe dzieci mogą jeździć na szetlandach. 


3. W jakim stanie są kopytka Zuzi?

W dalszym ciągu nie są idealne (mówimy o przodach, bo tyły od dawna książkowe), ze względu na rotację kości w kopytach. Ale Zuzia nie odczuwa żadnego dyskomfortu podczas biegania :)

4. Czy gdyby Zuzia nie była srokata kupiłabyś ją?

Nie ukrywam - szukałam srokatego kucyka i maść na pewno miała jakiś wpływ na moją decyzję. Ale po spojrzeniu w jej oczy kupiłabym ją, nawet gdyby była biała czy gniada (nic nie mam do tych maści!). 

5. Jak w twoim życiu znalazła miłość do koni? Kogo kupiłaś pierwszego Zuzię czy Pampero? Czy Zuzia i Pampero to twoje pierwsze konie czy miałaś przed nimi jakiegoś konia?

Do zwierząt ciągnie od małego (podobno mam to po babci). Moje zainteresowanie końmi pojawiło się zaraz po tym... jak bardzo boleśnie i dość niebezpiecznie spadłam z wysokiego konia sąsiada. Był przepiękny! Cały kary <3 Pampka dostałam od rodziców i był wcześniej w mojej rodzinie, niż Zuzia. Tak, Pampek i Zuzia to MOJE pierwsze konie ;) 

6. Czy nie myślałaś aby "połączyć" stronki Pampero i Zuzi? żeby była jedna

Myślałam o tym wiele razy, ale w sumie przyzwyczaiłam się do tego, że prowadzę dwie strony. 

7. Czy kiedykolwiek sprzedasz pampka ? Czy planujesz kupić większego konia do sportu ? Jakie ty województwo ? Miasto /miejscowość ?

Nie, Pampek zostaje u mnie do końca. Tak jak Zuzia. Sport mnie nie interesuje, gdybym kupowała dużego konia to raczej nie dla siebie (wole jeździć na małych koniach). Podkarpackie, Sokołów Małopolski. 

8. Jak dostałeś Pampero, to czy miałaś już jakiś sprzęt dla niego?

Miałam siodło i czaprak (o dziwo pasowały).

9. Ile masz lat? Ile lat jeździsz? Od kogo zakochałaś się w koniach,kto cię ta pasją zaraził?

Rocznikowo chyba 22. Około 5 lat. Pytanie nr 5 - odpowiedź. 

10. Czy w niedalekiej przyszłości planujesz kupić konia ( jak będzie miejsce ) lub zaźrebić Zuzię?

Gdybym miała miejsce to wzięłabym jakiegoś kucyka do adopcji :) Na źrebaka nie mam ani czasu, ani wiedzy. 

11. Jakie jest Twoje marzenie końskie?

Zabrać konie nad morze i w Bieszczady :) 

12. Chcialabys mieć jeszcze jednego konia? Takiego dla siebie, do jazd i wyjazdów na zawody. Aby konik był jednak większy i lepszy jeżeli chodzi o siodło ?

Tak, o ile miałabym oświetlenie na ujeżdżalni no i miejsce w stajni :) 

13. Co nakłoniło Cię do kupna Zuzi?

Szukałam towarzystwa dla Pampka, no i od zawsze chciałam mieć kucyka :)

14. Skoki, klasyk czy West?

Skoki :) O ile klasyk = ujeżdżenie. 

15. Czy lady jeszcze żyje ? Bo dawno o niej nie słyszałam

Żyje i ma się dobrze :) Trawy jeszcze nie ma, więc nie wychodzi ze stajni. 

16. Ile razy byłaś z Pampkiem na zawodach?

Byliśmy kilka razy, ale dokładnie nie pamiętam ile ;) 

17. Czy Pampek zostaje u cb na zawsze? Co sie stało z Basią?

Tak, zostaje na zawsze :) Została sprzedana.

18. Jakiego konia chciałaś na początku mieć? Gdzie szukalas konia do kupienia, jak rodzice się zgodzili oraz jak znalazlas Pampka i Zuzię?

Chciałam mieć hucuła :) Szukałam w internecie. Zgodzili się, bo widocznie na to zasłużyłam :) Pampka przez internet, Zuzię dzięki znajomej. 

19. Jak dzielisz studia z końmi?

Generalnie zimą łatwo nie jest, zwłaszcza kiedy mam od 8 do 19, a trzeba jeszcze konie nakarmić i do stajni zagonić. Ale jakoś daję rade - nie mam wyjścia :) 

20. Kiedy planujesz zacząć znowu pracować z Pampkiem z grzbietu?

Jak kupię szerszy łęk do siodła... w tym miesiącu robimy zęby, więc kasy nie będzie na łęk :< 

21. Skąd się wziął u ciebie Pampero i jaka jest jego przeszłość.

Moi rodzice go kupili i tak trafił do mnie. Przeszłość? Urodził się, miał błogie dzieciństwo, coś zaczął łazić pod siodłem i przyjechał do mnie. 

22. Ile razy (około) spadłaś z Pampka ?

Nie mam zielonego pojęcia, ale z 50 na pewno! Licząc wszystkie upadki, typu na padoku, robiąc jakieś "ćwiczenia" na jego grzbiecie :) 


Pytań więcej nie było (lub się powtarzały i nie było sensu odpowiadania jeszcze raz). :) 





2 komentarze:

  1. Fajnie, że zrobiłaś nowy post na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym miała jeszcze jedno pytanie... Bo napisałaś o Pampku że "coś zaczął łazić pod siodłem" zanim trafił do ciebie (pytanie 21). Ile to jest "coś"? Był już ujeżdżony? I czy Zuzia jest ujeżdżona?

    OdpowiedzUsuń