poniedziałek, 17 marca 2014

17 marca.


Uwielbiam takie obrazki !
Choć w sumie kto ich nie uwielbia ? :)


Wczoraj padało cały dzień, padok zalany, więc konie były zmuszone zostać w stajni. Ale nie widziałam po nich by jakoś narzekały na ten fakt ! Dziś od południa siedzą na padoku... grrr wypanierkowane ! I kto je potem będzie czyścić ?

Niby nie pada teraz, ale wiatr jest taki, że głowy urywa. Chciałabym wsiąść na Pampka, no ale cóż... błoto = ślisko, a na tym koniu nie da się jeździć jak jest ślisko.






Ale za to trawa rośnie ^^




Małymi kroczkami moje myśli coraz bardziej krążą między planami nad nową ujeżdżalnią. Swoją drogą - ostatnio odkryłam starą cześć ze starego domu (drewniana podłużna kratka), będzie idealna jako "murek" do przeszkód ! Tylko odmalować, przybić paliki to to stało... no i najważniejsze zwędzić to rodzicom z kupki "do porżnięcia i spalenia" xD
Przy okazji jak aparat wpadnie mi w łapy ale nawet telefon to zrobie zdjęcie i Wam pokażę :)
A drągi, które ostatnio pomalowałam leżą... w sianie. Jakoś było mi ich szkoda na zime na dwór wystawiać.


Zaraz wrzucę Wam zdjęcie i jak się uda to filmiki z dzisiaj, tylko skończę walczyć z telefonem... grrr.



____________________________________________________________________

Zdjęcie znalezione w Google.


Siatki na siano - zajebisty wynalazek !

Dlaczego ?
1. Konie jedzą wolniej i pobierają mniejsze ilości, ale przez dłuższy czas - a to jest zajebiście dobre dla ich żołądków.
2. Siano, zwłaszcza w taką pogodę się nie brudzi. Te rzucone na ziemię albo zostanie zbite w ziemię, albo trafi na nie pachnąca kupa...
3. Oszczędność ! Ludzie lubią, a nawet wręcz uwielbiają oszczędzać na koniach.
4. Kupione siatki starczają na bardzo długo. Również samemu można takie zrobić :)


To co ? Przekonałam Was do siatek na siano ?
Mam nadzieję, że tak :))

_____________________________________________________________________________

















Buziaczki :***










6 komentarzy:

  1. super :) Też polecam takie siateczki na siano :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ze siano sie nie brudzi, to wiedzialam.
    Ale ze konie wolniej jedza, to nie. Heh, ale to przeciez takie oczywiscie, ale nigdy wczesniej sie nad tym nie zastanwialam. ;D
    Teraz ja moje lobuzy wywale na padoku, to siano w siatke.
    Gdzie ja taka siatke w Egipcie dostane? ;o

    OdpowiedzUsuń
  3. ogólnie ma sporo pozytywów, ale ma jeden bardzo ważny negatywny aspekt. Konie podczas jedzenia powinny się schylać. Gdyż jest to naturalna pozycja, w której koń kiedyś ten pokarm przyjmował : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam zwolenniczką siatek, dopóki nie znalazłam moich koni z nogami zaplątanymi w taką siateczkę. Konie bywają zdolne a moje w szczególności, dlatego siatkom i wszelakim paśnikom na padoku, w które można włożyć nogę mówię stanowcze nie. Dopuszczam siatkę w przyczepie jako mniejsze zło (koń ma się czym zająć).

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka siatka to świetny pomysł .. :) konie nie deptaja siana i wolniej je jedzą :D

    OdpowiedzUsuń